• Toegevoegde Waarde
Basiswaarde richt zich op de waarde toevoegende activiteiten in een proces die het product of dienst beter maken. En in eerste instantie dus niet op het reduceren van verspillingen.
• Klantwaarde
Dat wat de klant verwacht van een product of dienst en bereid is voor te betalen, in welke vorm dan ook. De juiste loyale klanten (ver)binden aan je organisatie is daarin heel belangrijk.
• Medewerkerswaarde
Betrokken medewerkers weten vaak heel goed hoe klantwaarde verhoogd en werkzaamheden productiever uitgevoerd kunnen worden. Juiste verantwoordelijkheid en mandaat is echter wel een voorwaarde. Beleg deze daar waar het werk wordt uitgevoerd en dus de waarde wordt toegevoegd aan product of dienst. Zo krijg je blije, gemotiveerde en loyale medewerkers.
• Kernwaarden van Basiswaarde zijn:
1) Verbinden door goed te luisteren en in openheid mijn kennis, vaardigheden en netwerk te delen.
2) Dienstbaar op te stellen door mezelf misbaar te maken en opdrachten met het juiste resultaat op te leveren.
3) Kwaliteit te leveren door continu te blijven verbeteren en ontwikkelen door buiten mijn comfort zone te treden.
Deze waarden resulteren in een DuurSamen relatie.